(Wederom) Verhuisd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Robert-Jan Richter - WaarBenJij.nu (Wederom) Verhuisd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Robert-Jan Richter - WaarBenJij.nu

(Wederom) Verhuisd!

Door: Robert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan

02 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

3 juni 2007,

Yebo!

De maand mei is inmiddels ook weer voorbij. De tijd schiet echt voorbij en ik heb de afgelopen tijd weer het nodige meegemaakt. Het is alweer even geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus hier weer een update!

Zoals ik de vorige keer al had verteld zat ik de eerste drie weken van mei middenin mijn nightshifts. Het moeilijke van deze shifts is echter dat je er in principe helemaal alleen voor staat. Van de gehele JnJ helpdesk ben je de enige die op dat moment aan het werk is en de lokale desksides van de JnJ vestigingen zijn ook niet bereikbaar (alleen doordeweeks). Alleen wanneer er een grootschalig probleem is kan ik contact opnemen met de 5252 helpdesk in India die het probleem dan verder oppakken. Gelukkig spreken deze mensen heel goed (verstaanbaar) Engels, dus qua communicatie heb ik dan niks te klagen.

Tussen de nightshifts door houd ik redelijk veel tijd over. Deze tijd probeer ik in te vullen door te gaan sporten, wat ik nog steeds volhoud. Elke week een spinsessie van bijna een uur en daarnaast wat hardlopen of met de apparaten bezig zijn. Daarnaast heb ik afgelopen week ook voor het eerst gezwommen (met mijn nieuwe latex badmuts) en ben ik in de stoomcabine geweest. Erg relaxt!



Daarnaast ben ik half mei samen met Rene, Hans, Kevin, Linda en Tom wezen midgetgolfen. Dit moet je alleen niet vergelijken met een midgetgolfbaan in Nederland, want daar kan je het einde van de baan namelijk nog zien. Hier duurt het namelijk wel even voordat je een baan hebt afgerond. Het gehele midgetgolfcomplex bestaat uit ongeveer drie parcours van ieder negen holes. Geheel enthousiast begon ik aan de eerste hole en na een bijne hole in one dacht ik dat ik door kon gaan naar de tweede hole. Maar toen ik de bal eruit wilde halen bleek dat er geen bal in zat en dat het parcours nog veel verder doorliep. Doordat we tussendoor ook al wat biertjes hadden genuttigd konden we om de paar minuten terug naar de receptie om een nieuwe golfbal te vragen. Wel moet gezegd worden dat de straffe zijwaartse wind hier ook een rol in speelde en dat het ons spel niet ten goede kwam..

Op 24 mei was het dan tijd voor mijn verjaardag, mijn eerste in het buitenland. Dit was toch wel even wennen en mede daarom was ik erg blij om zoveel felicitaties vanuit Nederland te ontvangen. Allereerst moest er gewoon worden gewerkt en daarna ben ik samen met Tom, Hans en Rene uit eten geweest bij de Thai op het Mandela Square. Als cadeau hadden mijn ouders bedacht om dit etentje grotendeels te financieren, waarvoor nogmaals mijn dank! Na het eten hebben we een drankje bij het Newscafé gedaan en daarna zijn we doorgegaan naar een andere verjaardag, namelijk de verjaardag van het vrouwenblad Marie-Claire. Eenmaal binnen kwamen we erachter dat het een besloten feest was, waar iedereen ons als een soort VIP zag. Hierdoor konden we gratis aan bier komen en hier maakten we dan ook goed gebruik van. Het feest verplaatste zich vervolgens naar een discotheek, Manhattan. Daar hebben we de gezellige avond afgesloten om vervolgens in de vroege uurtjes ons bed maar op te zoeken. Het was een geslaagde avond!

In mijn vorige verhaal heb ik verteld dat we per eind mei onze woning moeten verlaten. Daardoor ben ik vanaf half mei druk bezig gegaan om een nieuwe woning te zoeken. In eerste instantie bestond er een kans dat ik in mijn appartement in Pinewood kon blijven, maar de nieuwe eigenaar die op 2 mei had beloofd om over twee weken terug te bellen is verrassend genoeg zijn afspraak niet nagekomen. Ik heb nog geprobeerd om hem telefonisch te bereiken, maar hij had geen tijd omdat hij te druk was. Tot op heden is het mij nog niet geheel duidelijk wat zijn plannen met het appartement zijn. Tegelijkertijd heb ik de beslissing gemaakt om een onderkomen voor mezelf te gaan zoeken en niet iets met iemand te gaan delen. De meeste collega’s wonen immers al samen met elkaar en het is altijd maar afwachten hoe het uitpakt als je een onderkomen met meerdere mensen gaat delen. Ik heb wat dat betreft al genoeg situaties meegemaakt die ik mezelf nu wil besparen. Eerst was er nog even sprake van dat ik samen met Tom een woning zou gaan zoeken, maar dit bleek later toch niet een goed idee te zijn. Gezien het feit dat ik over een aantal maanden weer terug naar Nederland ga, zou dat hem weer teveel problemen geven om daar te kunnen blijven. Gelukkig was Tom wel bereid om samen met mij verschillende woningen te bezoeken, welke ik uit advertenties van internet en de krant had gevonden. Na een lange zoektocht en heel wat woningen te hebben gezien had ik uiteindelijk mijn nieuwe woning gevonden. Een ruime garden cottage met twee garages in een mooie goed beveiligde wijk, iets verder van Sandton City en IBM dan waar ik eerst zat. Deze cottage was helemaal opgeknapt en ik zou de eerste persoon zijn die dit zou gaan betrekken. Voor een kleine bijbetaling heb ik kunnen zorgen dat een maid alle huishoudelijke taken voor mij uitvoert (afwassen, schoonmaken, wassen, strijken etc.)


Eergisteren (1 juni) was ik vrij van mijn werk en heb ik samen met Hans alle spullen naar mijn nieuwe cottage verhuisd. Het was de bedoeling dat Hans de eerste week bij mij zou verblijven, waarna hij samen met Stijn drie weken in Zuid-Afrika gaat rondreizen. Ik moest het de eigenaresse van de cottage alleen nog wel even vertellen. Dit pakte alleen niet echt uit zoals wij hadden hadden gehoopt/verwacht. Doordat ik de eerste bewoner van deze cottage ben en de mensen in Zuid-Afrika sowieso al wat wantrouwig zijn, viel dit niet in goede aarde bij de eigenaresse van de cottage. Met tegenzin werd uiteindelijk goedgekeurd dat Hans bij mij mocht verblijven, maar wel met de nodige regels. Al met al dus een niet geheel vlekkeloze entree in mijn nieuwe stekkie, maarja daar raak ik zo onderhand wel gewend aan. Om te weten hoe mijn cottage eruit ziet verwijs ik jullie naar de foto’s.

Nog een paar daagjes werken en dan is het tijd om er even tussenuit te gaan, iets waar ik wel aan toe ben na een hectische maand. Tom en ik vertrekken volgend weekend met het vliegtuig naar Durban om daar een lang weekend uit te waaien. Na mijn uitstapje is het weer tijd voor de nightshifts, die wederom drie weken lang zullen duren. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van mijn avonturen hier!

Tenslotte nog mijn nieuwe adres, mochten jullie mij iets willen sturen of een bezoekje komen brengen..

Robert-Jan Richter
10 Dion Road (Cottage)
2031 Strathavon
Johannesburg
SOUTH-AFRICA

  • 03 Juni 2007 - 09:53

    Melle:

    Hou je haaks jongen! Ik mis je

  • 03 Juni 2007 - 10:14

    Annemarie:

    Hoi Robert-Jan,
    Wat een mooie woning heb je!!! Luxe hoor... zit het nog wel dichtbij je werk?
    Succes nog even en geniet van je dagen in Durban,
    Liefs Annemarie

  • 03 Juni 2007 - 10:22

    Yvette:

    zeker relaxte woning!
    lekker dat je nu je eigen stekkie hebt! inclusief waakhondenen en schoonmaakster.. toe maar!
    bedankt nog voor het verjaardagcadeau!
    kus Yvet

  • 03 Juni 2007 - 12:33

    Willemijn:

    Ik zal maar niet ook nog een keer zeggen dat je nieuwe huisje er leuk uitziet. Hoort dat zwembad er nou bij dan? Lekker hoor..... Geniet van je tijd!

  • 03 Juni 2007 - 17:01

    D'n Peerheid:

    nah wat lees ik? Pan aan de apparaten? nah!

    Weet wel dat de echte fitness dus 3 weekjes langs komt en even kan controleren of je alles wel D&G uitvoerd...

    Dude, echt relaxt dat het koning gaat daar ennuh we bellah!

    letertje

    der poire :D

  • 03 Juni 2007 - 19:43

    Stijn:

    Hey Pan,
    ziet er strak uit man. goede timing ook, want ik zie je woensdag al! Heb er zin in. Regel je wat leuks dan?:DD

    grrrrrrrrrroetjessss

  • 04 Juni 2007 - 07:34

    Ellen:

    Zozo, een 'maid' ja? Wanneer kom je nou eindelijk is een keer terug... Het duurt wel erg lang hoor... Naja ik spreek je snel weer... Zou je nog mailen hè... doe ik binnenkort!!!

    xxxx Ellen

  • 04 Juni 2007 - 07:49

    Thijs:

    En hij hoeft ook al niet meer te wassen, wat een luizenleventje ;)

  • 05 Juni 2007 - 11:19

    Ghizlane:

    Hey Robert-Jan,

    Jeetje wat ziet dat er goed uit zeg. Succes nog verders en geniet er nog maar eventjes van.

    Gr. Ghizlane

  • 13 Juni 2007 - 16:47

    Rene:

    heeeej Robert-Jan! hoe is 't? terugreis ging goed! je kunt nu kiezen uit 50 films bij BA. na 3 films viel ik in slaap en toen waren we al in London. Daar bij de transit zeiden ze: je mag maar 1 handbagage. had ik dus toch maar een foto gemaakt. toen heb ik mn laptop uit de tas gehaald en in die ruimte mn handbagage gedrukt. oftewel helemaal open en onder mn arm doorgelopen. dat mocht wel!!! gaat nergens over, 5 meter verder weer alles op zn plaats en met 2 tassen doorgelopen. wat een sukkels! maar ben dus weer veilig thuis! Nogmaals bedankt voor het wegbrengen naar het vliegveld en veel plezier daar nog! ik ga je spreken en je verhalen hier lezen!! gr Rene

  • 15 Juni 2007 - 06:53

    Maja:

    Hoi Robert-Jan,

    Wat een mooi onderkomen, en wat een luxe dat alles voor je gedaan wordt.Als ik het goed begrijp ben je alweer terug uit Durban, was het gezellie?

    Dikke kus, Maja

  • 16 Juni 2007 - 20:23

    Tom Hartman:

    he robert! Alrightuuhhh

    Duuuhhrbannnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Robert-Jan

Mijn mailadres: rj_richter@hotmail.com

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 97009

Voorgaande reizen:

02 Januari 2007 - 03 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: