Lente! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Robert-Jan Richter - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Robert-Jan Richter - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Robert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Robert-Jan

04 September 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

4 september 2007,

De maand augustus is inmiddels ook ten einde en het is alweer acht maanden geleden dat ik in Zuid-Afrika aankwam. Ik begin mij hier meer en meer een inwoner van Zuid-Afrika te voelen en daarnaast raak ik ook meer gewend aan de dagelijkse gang van zaken.

Augustus is de maand geweest waarin we definitief het ‘koude’ winterweer achter ons hebben gelaten en we weer richting de zomer gaan. De winter die ik hier heb meegemaakt kan als volgt omschreven worden. Zeer droge dagen met een gemiddelde temperatuur rond de 20 graden en een strakblauwe lucht. In de afgelopen vier maanden hebben we in totaal twee regenbuitjes gehad en wat lichte sneeuw. Gemiddeld wordt het hier rond de klok van zes in de avond donker en vanaf dan daalt de temperatuur met een rap tempo naar Europese winterse waarden. Ik heb hier vele nachten meegemaakt dat de temperatuur rond het vriespunt heeft gelegen en dat je het gevoel had weer in Nederland te zijn. Maar doordat er in de nacht toch veelal geslapen/gewerkt wordt en er weinig buitenactiviteiten zijn, is dit ook niet zo’n grote ramp.

Afgelopen vrijdag was de maand september ingegaan en is officieel de lente begonnen. Tom en ik hebben dit gevierd door een feestje in onze stamkroeg KEG, dezelfde kroeg waar wij normaal gesproken de Trivia avonden bijwonen. De weergoden zijn mij hier beter gezind dan in Nederland, want afgelopen weekend werden hier waarden van ruim boven de 30 graden gemeten.

Genoeg reden om twee keer uitgebreid te gaan lunchen op een zonnig terras en onze kleurachterstand op de locals wat in te halen. De komende dagen belooft de temperatuur zich tussen waarden van 25 en 30 graden te handhaven.

Daarnaast heeft de maand augustus ook voornamelijk in het teken gestaan om het uitgaansleven wat nader te onderzoeken. Dankzij Tarryn hebben Tom en ik de afgelopen maand vele nieuwe clubs mogen bezoeken en ons hier zeer goed vermaakt tot in de vroege uurtjes. Tevens zijn we ook vele prachtige lunchlocaties te weten gekomen wat in het weekend nog wel eens van pas wil komen. Door deze activiteiten hebben we vele nieuwe mensen leren kennen waar wij zo nu en dan mee optrekken.

Door het vele uitgaan moet er tegelijkertijd wat meer op de "shape" worden gelet en heb ik mijn sportieve activiteiten bij onze gym ook weer wat opgeschroefd. Gemiddeld twee á drie keer per week houd ik mij onder andere bezig met zwemmen, spinnen en de apparaten. Verder zijn Tom en ik van plan om ons de komende weken bezig te gaan houden met tennissen en zullen we naar alle waarschijnlijkheid komend weekend een tennisracket kopen.

Op mijn werk gaat alles momenteel zijn gangetje. Ik zou deze week beginnen met een nieuw shiftrooster welke tot aan het einde van het jaar van kracht zal zijn. Maar geheel verrassend is na twee dagen alweer besloten om hier niet mee verder te gaan. Na een vakantieperiode achter de rug te hebben gehad zullen de komende weken de meeste users uit Nederland en Belgie weer richting werk gaan, wat ervoor zal zorgen dat ons callvolume zal gaan stijgen. Momenteel zijn we nog onderbezet op de desk, wat voor vele hectische dagen zal zorgen. Een voordeel hierbij is weer dat de dagen zeer spoedig verlopen en het weekend alleen maar eerder in zicht komt.

Diverse oorzaken hebben er voor gezorgd dat Tom en ik de afgelopen weken geen uitstapje buiten Johannesburg hebben kunnen maken, maar we hopen dit zo snel mogelijk weer op te pakken. Het is nu voornamelijk kijken wanneer wij vrij kunnen krijgen van ons werk en wat de mogelijkheden zijn voor dat moment. Wel staat vast dat er eind deze maand een bezoek gebracht gaat worden aan de H2O party, waar ik eerder dit jaar ook al was vertegenwoordigd. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte brengen zodra er weer gereisd gaat worden en dan verschijnen er ook nieuwe foto’s op mijn site.

  • 04 September 2007 - 12:53

    Stijn:

    Lkkr dan, hier wordt het winter

    Wat voor lunchplekken zijn dat dan? Is het die plek waar ik toen ook ben geweest? volgens mij kon je daar alleen maar dineren..:P

    We mailen/faxen

  • 04 September 2007 - 13:24

    Saskia:

    Hooooi :)

    Klinkt allemaal weer erg goed en gelukkig weer erg positief :) Ik ben egt trots op je hoe je het al zo'n lange tijd volhoudt daar en er ook nog steeds plezier in hebt! Er zijn maar weinig mensen die je dat na zullen doen..

    Geniet er van, voor je het weet is alles voorbij! Ik spreek je weer op msn!!

    Kusje van mij..

  • 04 September 2007 - 15:30

    Heleen :

    Hoi Robert Jan,
    Alweer 8 maanden weg, wat gaat dat snel. Nog even en je komt weer terug naar Nederland.
    Ik vind het erg knap dat je het daar volhoud.
    Verder ben ik hier druk bezig met de voorbereidingen voor mijn verhuizing. Volgende week ga ik definitief over, dus als jij weer terug bent, woon ik in Arnhem.
    Wel een beetje gek idee, maar ik heb er ontzettend veel zin in.
    Nou Robert Jan hou vol daar en veel succes met alles.
    Liefs van Heleen

  • 07 September 2007 - 22:11

    Will:

    Zoals gezegd via de e-mail lees ik meer over je dan wanneer je thuis zou zijn. Het blijft waarschijnlijk een bijzondere periode in jouw leven. Fijn om te lezen dat het goed gaat en wij zullen je morgen op de familiedag natuurlijk missen! Groeten uit Zeist.

  • 20 September 2007 - 21:41

    Ruud Richter:

    Robert-Jan, bedankt voor je info. Maar als ik iedere keer hetzelfde lees omtrent
    je (jullie) bezoeken aan horecagelegenheden, denk ik dat het zo langzamerhand tijd wordt zelf een kroeg te openen of op zijn minst aandelen van je kroegen te kopen. Heb je in ieder geval 'een return on your investment'. Ha,ha..........
    Gan nu maar goed oefenen met je tennis en
    zodra je terug bent in NL ben ik je erste uitdager (als ik tenminste in NL ben). Zo niet, hier is ok een tennisbaan
    en dat is misschien beter, want dan speel
    ik een thuiswedstrijd (met honderden sup-
    porters op de tribunes, dat begrijp je wel !)
    He, houd de moed erin (ook al sla de bal
    eens mis) en ik zie uit naar je volgende
    (kroeg)bericht.
    Groetjes, oom Ruud

  • 23 September 2007 - 13:47

    Peerheid:

    panneke!

    alles goed daar in Afrika?

    Ik ben nu lekker druk bezig op de KMA met allemaal GI-joe -dingen enz: lekker stormbanen, de gaskamer in, Rugby-en enz enz.
    Met Daphne en mij gaat het ook D&G. Alweer 4 maanden verkering :D en ik ga deze week hopelijk een auto kopen: Toyota-Aygo :P

    wel sweety dat het weer langzaam lekkah weer wordt daar in het zuiden van de aarde. Hoop dat je daar nog steeds met veel plezier zit en chillie dingen beleefd!

    Groetjes aan de dude's daar en ik begin je onderhand wel een beetje te missen dude!

    latertje!

    Xie

    der peerheid

  • 23 September 2007 - 19:09

    Gerda Weijers:

    Hallo Robert-Jan,

    Leuk dat wij ook in het bestand zijn opgenomen. Fijn dat je zo te lezen een stuk beter in je vel zit dan het vorige bericht. Spannend om dat alles mee te maken in dat voor ons verre land. Geniet nog van al die zon uren, wij snakken er nog naar terwijl hier de herfst is begonnen en ik uren zon tekort ben gekomen deze zomer. Nou nog veel reis en party plezier.

    Groetjes Gerda Weijers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Robert-Jan

Mijn mailadres: rj_richter@hotmail.com

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 95768

Voorgaande reizen:

02 Januari 2007 - 03 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: